מכלים עד מתכונים

אנשים רבים נוטים להקל ראש בבחירת כלים למטבח, ואחרי הכל – אפשר להבין אותם. כלים למטבח נראים עבור רובנו כמוצרים צדיים, פריפריאליים, וזניחים אמד ברמת הקושי לאפיין אותם בהשוואה, למשל, לבחירת מכונת כביסה טובה או מדיח כלים איכותי. בפעול, בדיוק היהפך הוא הנכון: דווקא מכשירים חשמליים כה סבוכים וכבדים נתפסים כקשים בעיני הדייר בעיקר טעמים פרוצדורליים: מה יקרה ביום שאחרי הקנייה, איזו מן עבודה יעשה הטכנאי בבית וכד'. כלומר, החרדה אינה מתבטאת מטיבו של המכשיר אלא מהאופן בו הוא יותקן, ובכלל – האם יהיה ניתן לעשות בו שימוש בביתנו. לעומת זאת, בבחירת כלים למטבח, דווקא בשל פשטותם וקלותם נוצר קושי. הקביעה אלו כלים למטבח יהיו לכם בבית תנבא, למשל, כמה פעמים בסיישן הכנת מזון תדליקו את הכיריים שלכם. היא תנבא האם תוכלו או לא תוכלו להשעין את הכלים על הכיריים בעת ובעונה אחת. כמו כן, היא תקבע את רמת הכנת המזון שלכם, שהרי ידוע כי ככל שהכלי איכותי יותר, כך גם הכנת המזון נעשית יותר קלה. לכן, בחירת כלים למטבח היא משימה לא פשוטה ולא תמימה בכלל.

כיצד מתחילים לבחור כלים למטבח?

ראשית כל, הסירו דאגה מלבכם. אתם במטבח, יש לכם כיריים, ונשאר רק לקבוע את זהותם של הכלים. מתמודדים עם זה בדיוק כמו כל מוצר ביתי אחר.הצטיידו בסרגל טוב או סרט מדידה, ומדדו את הקוטר של כל כירה עגולה. כך, תדעו מהו שטח משטח הבישול/טיגון שלכם, ואלו מידות של כלי מטבח תצטרכו כך שבסשן אחד ניתן יהיה להכין את כל הארוחה. עניין נוסף הוא בחירת הכלים לגופם. כלים המשמשים לטיגון ייראו שונה מכלים המיועדים לבישול. הם יהיו דקים יותר ויתבססו על הקפצת המזון באמצעות שמן, לעומת כלי בישול שיכילו בטנה עבה אשר מטרתה לא תהיה לחמם עם שמן אלא להרתיח מים, כלומר – לבשל.

אלו חומרי ייצור טובים של כלים למטבח ישנם?

בידיות של סירים, כפות לחלוקת מזון, וכד' – החומר האולטימטיבי הוא עץ, ולעתים פלסטיק שחור. לעומת זאת, גוף הכלים עצמם, הסירים והמחבתות הוא גוף מתכתי, ולכן הכי מומלץ לקנות כלי נירוסטה חסינים מחלודה במאת האחוזים. גם כלים מאלומיניום יהיו מועדפים מאותה סיבה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*