סיר נירוסטה

סיר בישול

קניית כלי מטבח אינו עניין של מה בכך בימינו. אם בעבר כלי מטבח היו מוצר צריכה בסיסי והיו עשויים כולם מאותו סוג חומר, כיום ישנם סוגים רבים של חומרים מהם עשויים הסירים, המחבתות, וקערות הבישול שלנו.

אם בעבר החומר ממנו עשוי כלי הבישול שלנו לא היה מוכר או מעניין אף אחד, היום ההתפתחות במדע מצביעה על כך שחומרים מסוימים מסוכנים לבריאות, מסרטנים ואף עלולים לשנות את טעמם של המאכלים שאנו מכינים בעזרתם.

רובנו מכירים את כלי המטבח השונים, אך במאמר קצר זה ננסה להדריך אתכם לקנית כלי בישול נכונים, עמידים ומעוצבים למטבח הביתי שלכם.

 

תחילה, חשוב להבין את הצרכים האישיים שלכם במטבח. ישנם כאלה אשר נוהגים לבשל בישול ארוך, ישנם כאלה אשר משתמשים בסירים לבישול קצר או אף לצלייה, והבנה שכזו יכולה לשנות את כלי המטבח שאותו תצטרכו לקנות למטבח שלכם. מהיכרותנו עם עולם כלי הבישול אנו יכולים להמליץ בעיקר על סיר נירוסטה. סיר נירוסטה הוא סיר עמיד מאוד, שמתאים גם לבישול מהיר וגם לבישול ארוך. סיר נירוסטה הינו מבודד מאוד ושמור על החום שנאגר בתוכו ונותן לעתים רבות הרגשה כמו של סיר ברזל גדול ויצוק.

האבחנה החשובה ביותר היא בנוגע לחומרים אשר אנו משתמשים בהם בעת הבישול והצלייה. בישול וצלייה הם דברים שנעשים בטמפרטורות גבוהות מאוד. טמפרטורות גבוהות גורמות לכל סוגי החומר להציג תכונות אחרות, ולעתים מסוכנות ולא בריאות עבורנו. אנו מכירים את הסירים הישנים שהיו עשויים מאלומיניום עם ציפוי או מסוג של סגסוגת ברזל עם ציפוי, אשר היו משירים בכל בישול חלק נכבד ממעטפת הסיר. בעבר לא חשבו על הסיכונים בכך, אך כיום ישנה מודעות רבה מאוד לחומרים מסוכנים לבריאות הסובבים. לכן, נהוג היום להשתמש בסירים ומחבתות אשר אינם דביקים ואינם משחררים חומרים לתוך המאכלים שלנו. כולנו מכירים את ציפוי הטפלון הייחודי, שהוא מומלץ ביותר, אך חשוב לציין כי שריטה ולו הקטנה ביותר במחבת או בסיר הטפלון שלכם מוציאה אותו משימוש. חריץ קטן בציפוי הטפלון עשוי לשחרר חומרים מזיקים ורעילים מאוד לגוף שלנו, ועליינו לדעת זאת. שוב גם בגזרת החומרים המסוכנים נראה כי סיר נירוסטה עומד בכל הסטנדרטים הגבוהים ביותר. סיר נירוסטה הינו סיר אשק לא משחרר חומרים רעילים למאכלים שלנו ונותן לנו שקט נפשי בנוגע לבישול ארוך וקצר בו. בנוסף, סיר נירוסטה הוא סיר אשר הינו עמיד ביותר, ושריטות או מכות מסוימות בו לא פוגעות באיכות סיר הנירוסטה.

לסיכום, נראה כי על מנת לקנות כלי בישול טוב, תחילה עליכם לדואג לכך שכלי הבישול הוא מתאים עבור הצרכים האישיים שלכם ואינו מסוכן לבריאותכם. כמובן שלאחר מעבר על שני דברים חשובים אלה תתפנו להתעסק בעיצובו של כלי הבישול ונראותו, אך אלה דברים שיש להתייחס אליהם רק לאחר בחירה נכונה של שתי ההתאמות הראשונות שמצוינות בכתבה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*