קפסולות הקפה המועדפות אצל הישראלים

קפה

מכונות הקפה האוטומטיות המבוססות על קפסולות קפה מאפשרות לקהל הישראלי לצרוך קפה איכותי בצורה פשוטה. בשוק הקפה הישראלי שולטים מספר שחקנים מרכזיים, ובשורות הבאות תגלו מה הן הקפסולות המועדפות על הישראלים.

עד המאה ה-15 הקפה לא היה מוכר לקהל המערבי, אבל המסחר בין ונציה לארצות אפריקה איפשר את חדירתו של המשקה המריר לאירופה. בהמשך התפשט הקפה לכל מדינות המערב, אך הפריצה הגדולה של הקפה הייתה כאשר הוברחו פולי קפה מגינאה הצרפתית לברזיל. במטעי הקפה בברזיל נעשה שימוש בעבדים והתאפשרה עלייה תלולה בתפוקת הקפה. הקפה הפך נפוץ יותר, מחירו הוזל, והוא הפך ממשקה האצולה למשקה עממי.

 

קפה בלחיצת כפתור

אם תשאלו כל חובב קפה הוא יאמר לכם שקפה במכונת קפה זה הדבר האמיתי. מכונות הקפה המקוריות יקרות, מסובכות יחסית לשימוש ומייצרות לכלוך רב יחסית. הפטנט של מכונות קפה אוטומטיות מבוססות קפסולה מאפשר להכין קפה איכותי במכונה בצורה פשוטה ובלי בלגן. החידוש הגדול של מכונות הקפה האוטומטיות הוא האפשרות להכין קפה איכותי בלחיצת כפתור בלבד.

מכונת קפה קפסולות

קפה באמצעות קפסולות

בשנת 1996 נרשמה בקשת הפטנט של נספרסו על הכנת קפה באמצעות קפסולות. אופן הפעולה של הקפסולות הוא על ידי מים המוחדרים אל קפסולת האלומיניום בלחץ גבוה, והכנה של הקפה בלחיצת כפתור.

במשך שנים הייתה נספרסו השליטה הבלעדית של שוק הקפסולות בישראל, אך בשנת 2012

פקעה בלעדיות הפטנט של החברה ונכנסו מספר חברות נוספות לשוק. החברות הללו הציעו מוצרים דומים לשל נספרסו במחיר זול יותר, אך השליטה של נספרסו בשוק הישראלי עדיין משמעותית, כאשר למעלה מחצי מהשוק הישראלי נשלט על ידי החברה.

 

איזה קפסולות הישראלים מעדיפים?

כדי להבין אילו קפסולות הישראלים מעדיפים יש להבין תחילה כי הקפסולות שמובילות את השוק בישראל הן למעשה נספרסו והחיקויים שלה. הקהל הישראלי סבור שנספרסו מציעה את המוצר השלם ביותר, אבל הוא רוצה גם מחיר משתלם יותר לכן הוא פונה אל המתחרות. החברות השונות מציעות קפסולות תואמי נספרסו כדי לנסות לכבוש את ליבו של הישראלי שותה הקפה.

 

נספרסו

כאמור, נספרסו היא החברה המובילה בשוק הקפסולות קפה בישראל והיא שולטת על מעל חצי מן השוק. החברה משתמשת בשיווק אגרסיבי על שלטי חוצות ובפרסומות בכיכוב ג'ורג' קלוני, אבל היא גם מציעה מוצר איכותי ושלם ומערכת אספקה איכותית.

החברה מאפשרת הזמנה נוחה של קפסולות דרך האתר, בחירה בין מגוון טעמים וסוגים של קפסולות והסברים לאופן הכנת הקפה. המשלוח מהיר מאוד, ובאתר מבטיחים שבתוך 24 שעות הקפסולות שתזמינו כבר יהיו אצלכם, מוכנות להפעלה.

קפה ג'ו

קפה ג'ו היא אחד השחקנים החזקים בשוק הקפסולות בישראל, וזכתה במוצר השנה 2016 בקטגוריית קפסולות הקפה. זהו פרס יוקרתי בינלאומי והוא מעיד על איכות המוצר ועל רמת השביעות הרצון של הצרכנים.

אחד הדברים שמשפיעים ביותר על טריות הקפה הוא רמת החשיפה לאוויר. בקפה ג'ו הבינו את זה, ולכן הם פיתחו את קפסולות קפה EVO, המיוחדות ברמת אטימות מושלמת לאוויר, מה שמאפשר שמירה מקסימלית על טריות הקפה.

עלית

לא צריך לספר לכם על חברת עלית ועל שלל המוצרים שהיא מציעה. החברה נכנסה לתחום הקפסולות ומציעה קפסולות תואמות נספרסו. מבחני טעימה שנערכו מלמדים שהקפסולות של עלית מספקות קפה בטעם מצוין, ונותנות את התמורה הטובה ביותר לכסף הודות למחירן הזול יחסית.

החברה רוכשת פולי קפה בכל העולם ומבצעת את תהליך הקליה והטחינה בעצמה. היא מספקת קפסולות בטעמים שונים ובחבילות רכישה משתלמות. תוכלו לרכוש מארזים בגדלים שונים, וליהנות ממבצעים משתלמים.

שופרסל

חברת שופרסל ידועה בשלל המוצרים שהיא מייצרת בעצמה. החברה הצטרפה גם היא לשוק קפסולות הקפה ומספקת קפסולות תואמות נספרסו. היתרון הגדול של קפסולות שופרסל הן העובדה שהן נמכרות בסניפי שופרסל בצורה בולטת ובמחיר אטרקטיבי יחסית.

ההשקה של הקפסולות לוותה בתלונות של צרכנים שקבלו על כך שהקפסולות לא מתאימות למכונות נספרסו. שופרסל הבהירו כי הקפסולות נבדקו על מספר רב של מכונות והתאימו להן, אך יתכן ומכונה ספציפית לא תתאים.

אילנ'ס

כאשר פג הפטנט של נספרסו נכנסה גם רשת בתי הקפה אילנ'ס לתחום. בתחילה המהלך צלח, אך בהמשך התגלו בעיות במידת ההתאמה של הקפסולות למכונות והמוצר ירד מן המדפים. אחרי היעדרות של שנתיים חזרו הקפסולות של אילנ'ס אל המדפים בשנת 2015. החברה מציעה ארבע תערובות קפה ותערובת אחת נטולת קפאין. מחירן של הקפסולות זול יחסית, ולדברי בעלי החברה, יעקב לוזון, מכוונת החברה לתפוס נתח שוק של כ-10 אחוזים.

 

הישראלים אוהבים קפה טוב

בסופו של דבר הישראלים אוהבים את הקפה שלהם טוב ולא בהכרח מעדיפים את המוצר הזול ביותר. נספרסו מציעה מוצר איכותי ומוכר במחיר מעט גבוה, והיא עדיין תופסת את נתח השוק הגדול ביותר.

הקפסולות של נספרסו הן הקפסולות היחידות העשויות אלומיוניום, בעוד החברות האחרות בוחרות לייצר את הקפסולות מפלסטיק, מה שמאפשר להן להוריד מחירים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*