עוגות בחושות שחובה בכל שולחן חג

עוגה לחגים

ערב החג מתקרב ואיתו הבישולים הרבים כאשר בסוף כל ארוחה טובה חייב לבוא קינוח מושלם ויש לא מעט מתכונים לראש השנה

קיימים לא מעט מתכונים לראש השנה בחג בו ישנם קינוחים רבים ומגוונים המגרים את החך כמו גלידה, סופלה, וופל בלגי ועוד, אך כמובן שמלכת הקינוחים היא העוגה – בין אם עוגת שוקולד, עוגת גבינה, רולדה, פאי, עוגת שיש, עוגת שמרים ואין סוף עוגות נפלאות וטעימות.

אחת העוגות הקלות להכנה עם כלי מטבח הקיימים בכל בית היא עוגה בחושה – עוגה שערבבו את רוב המרכיבים שלה לפני האפייה עד שנוצר מרקם אחיד. על פי רוב עוגות בחושות (כמו גם עוגות מסוגים אחרים) מכילות שמן, סוכר, ביצים וקמח שבדרך כלל עורבב מראש עם חומרי התפיחה, שמרים וכדומה, וחומרי טעם וקישוטים אכילים שונים, זיגוגי סוכר ועוד שלל תוספות מפתות ומתוקות.

עוגת שיש
האהובה בראש השנה?

כמה קלה ככה טעימה – עוגה בחושה

בין העוגות הבחושות הפופולריות ביותר אפשר לכלול כמובן עוגת גזר, עוגת תפוזים ועוגות בחושות נוספות נפלאות אשר יתאימו מאוד להגשה בתום ארוחת החג כקינוח קליל וטעים שקל להכינו ולא דורש מאתנו הרבה מאמץ והכנה.

אז הנה כמה עוגות בחושות נהדרות שאפשר להכין במהירות ולהגיש לשולחן החג או להכין על בסיס קבוע בכל סוף שבוע, בימי הולדת ובאירועים שונים:

עוגות בחושות עשויות מפירות – כאמור, עוגת גזר בחושה מככבת במתכוני החג השונים, כמו גם עוגת תפוחים בחושה אליה אפשר להוסיף אגוזים ואפילו שבביי שוקולד שובבים.

עוגה אהובה נוספת שאפשר למצוא במקומות רבים היא עוגת הטחינה עם סילאן וחלווה – עוגה בריאה ומתוקה שיכולה להיות להיט כקינוח בסוף של כל ארוחת חג מושלמת.

עוגת שמנת וריבת חלב היא עוגה נוספת שמגרה את בלוטות הטעם וקל להכינה, ערבוב קל של כל המרכיבים הללו יחד עם חמאה ויש לכם עוגה נפלאה בזמן קצר.

לא נשכח את עוגת הפרג ואת עוגת השיש והווניל שגם הן נכנסות לקטגוריות העוגות הבחושות ואפשר להכין אותן בקלות ובפשטות וליהנות מעוגה נפלאה לקינוח.

עוגה לראש השנה
העוגה הקלאסית: עוגת דבש

יש הרבה קינוחים אבל זו ללא ספק המנצחת

הנה עוד כמה עוגות בחושות נהדרות שחובה שיהיו בכל שולחן חג:  עוגת הדבש הנצחית, עוגת מייפל ואגוזים, עוגת לימון מרעננת, עוגת תמרים ואיך אפשר בלי עוגת שוקולד – עוגה שניתן להכין בכמה אופנים כאשר אחת מהן גם היא במתכונת של עוגה בחושה.

חומרי גלם אקזוטיים וטעימים נוספים שאתם יכולים לשלב בעוגה שלכם: קוקוס, פיסטוק, דובדבנים וכל פרי חמוץ או מתוק אחר שאתם אוהבים. הסוד לעוגה טובה הוא שילוב נכון בין כל המרכיבים ואין כמו ניסוי ותהייה כדי לשכלל עוגה בפעם השנייה והשלישית עד שתצא מושלמת עם השילוב המדויק בין כל המרכיבים.

כמובן שגם כלי עבודה טובים כמו בלנדר איכותי ותנור חזק יכולים לשפר את העוגה שלכם.

ועכשיו למתכון המנצח לעוגה הבחושה הטובה ביותר שתפיל את האורחים שלכם מהכיסא ותחוסל ברגע שתוגש לשולן החג. מוכנים?

טוב, אז העוגה המנצחת היא כמובן… העוגה שאתם תכינו. או זאת שתקבלו המתנה מאחת האורחות או האורחים שלכם. עוגה שעשויה אהבה, כי כל עוגה היא עוגה מנצחת, בחושה או לא, עם פירות או קצפת, עם גלידה בצד, ליד הקפה או התה.

כי אין כמו עוגה לקינוח ומה שבטוח זה שכל עוגה שלא תכינו היא העוגה המנצחת בחג הזה. אז מוכנים להתחיל לאפות? אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

שלחו לנו את המתכונים המנצחים שלכם, נכין אותה בעצמנו בבית ונטעם ומי יודע – אולי העוגה האהובה והמושלמת שלכם תככב מעתה גם בבית שלנו וגם האורחים שלנו יחסלו אותה ברגע שתוגש לשולחן החג. בתיאבון.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*