טיפים לעוגת שמרים מושלמת

עוגת שמרים קלה וטעימה בכמה צעדים פשוטים.

לכל אחד יש את מתכון עוגת השמרים שלו. בין אם זו העוגה שאמא הייתה אופה לפני שבת או העוגה מהמאפייה ליד הבית שתמיד באה עם הקפה, לכולנו יש זיכרון שמשלב ריח נהדר, מראה מרהיב וטעם נפלא. 

אבל משהו קרה לעוגה הזאת שפעם הייתה נאפית בכל בית. משהו הפך את העוגה הכל כך אהובה הזו לפחד של כל אופה מתחיל, כך שיש אפילו שפים מקצועיים שמתחמקים ממנה. אז נכון, היא רחוקה מלהיות 'אינסטנט', אבל כל אחד יכול לאפות עוגת שמרים נהדרת. כן כן, באמת. אחרי כמה פעמים של ניסוי וטעייה (ותהיו בטוחים שגם ה"ניסויים" האלה ייטרפו) גם אתם תוכלו להגיד בנונשלנטיות "השמרים שלי הכי טעימות". 

בצק
ככה תאפי את העוגת שמרים המושלמת

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשים את הפחד בצד, רק תזכרו שכשהעוגות ייצאו מהתנור יכול להיות שאפילו השכנים יקפצו לבקר.

החומרים:

קמח: כל הקמחים השונים שניתן למצוא בסופר כשרים לעוגת שמרים, ואולי זהו מקור הפחד. אל דאגה, עם הקמח הרגיל ניתן לאפות עוגת שמרים נהדרת. מי שרוצה להדר יכול להשתמש בקמח ללחם, שבניגוד לעוגות אחרות לעוגת השמרים הוא מתאים.

שמרים: יבשים או טריים? זה לא משנה, הכל עובד. עם השמרים היבשים נוח יותר לעבוד.

מים או חלב? תלוי. אם אתם רוצים עוגה חלבית, חלב עדיף. במידה ואתם טבעוניים או סתם מעדיפים פרווה תוכלו להשתמש בחלב סויה ואפילו מים יעשו את העבודה. אגב, עוגה חלבית תהיה טעימה יותר. 

חמאה מרגרינה או שמן? כאן שוב השאלה חוזרת: האם אתם רוצים עוגה חלבית? אם כן, כמובן שחמאה היא הטובה ביותר. אם אתם בוחרים בפרווה השתמשו בשמן, ורק אם אין לכם ברירה ביחרו במרגרינה.

סירופ סוכר – מה זה בכלל? סירופ הסוכר הוא ה-שואו של העוגה. הוא זה שנותן את גוון הברק היפייפה ומוסיף גם לרכות הבצק. פשוט מבשלים מים וסוכר בכמות שווה עד שהנוזל הופך למעט סמיך.

ערבוב החומרים:

זהו אחד השלבים הקריטיים. מבלי להסתבך בהסברים כימיים על הקשר בין שמרים למלח חשוב להקפיד על הכנסת החומרים היבשים תחילה (קמח, שמרים, וסוכר), לאחר מכן החומרים הנוזליים (מים/חלב, ביצים), לערבב את הכל, להוסיף את השמן או החמאה, לערבב שוב, ורק בסוף את המלח (שגם הוא חשוב ובשום פנים ואופן לא לוותר עליו).

לישה: את בצק השמרים צריך ללוש, והרבה. הדרך הנוחה היא בעזרת מיקסר חזק עם וו לישה. בגמר הכנסת החומרים לקערה לתת למיקסר ללוש את הבצק עוד עשר דקות נוספות.

התפחה: שלב ההתפחה הוא השלב שיכריע איך תצא העוגה שלכם. למי שאוהב עוגה אוורירית ניתן להתפיח את הבצק לילה שלם במקרר או לכשעתיים עד שלוש בטמפרטורת החדר. לעומת, זאת מי  שאוהב את השמרים דחוסות יחסית יכול להסתפק בכשעה וחצי של התפחה. בחורף ניתן להתפיח את הבצק גם על רדיאטור הפועל בעוצמה נמוכה ובקיץ חשוב להימנע מלהתפיח בשמש על מנת שהבצק לא יתייבש. על מנת להפוך את הבצק לנוח יותר לעבודה ניתן להכניס אותו בסוף ההטפחה לרבע שעה למקפיא.

רידוד: עובי הבצק תלוי בסוג השמרים בו תבחרו, וברמת הרידוד שלכם. ככל שהבצק יהיה דק יותר כך המילוי יהפוך לדומיננטי יותר ולהיפך.

המלית: זהו השלב הכיפי ביותר וניתן להתפרע בו כמה שרק רוצים. שוקולד השחר או נוטלה הם סוגי מלית שקשה לנצח ובתוספת ריבת חלב זה הופך למושלם. את המלית מירחו בנדיבות אבל שימו לב שאתם לא מגזימים.

כלי אפייה מתקדמים>

עוגה
ככה תאפי את העוגה המושלמת

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*