חנוכה בדרך ואלה הסופגניות המובילות בישראל

כל האמת על מתכוני הסופגניות הלוהטות ביותר

חנוכה הוא חג מאתגר ביותר. ראשית, כל בית מוצא את עצמו עומד במשך שבוע ימים תחת סכנת שריפה. מי שיש לה ילדים יודעת כמה מסוכן העסק הזה – בלאגן, רעש, נרות דולקים, חלון פתוח, והופ, בלי ששמים לב, המפה מתחילה לבעור. אבל זה האתגר הפחות רציני. האתגר מספר אחת שמציב חג החנוכה לכל מי שחוגג אותו, קטן או גדול, הוא אתגר הסופגניות. אותם כדורים מתוקים, עתירי שמן וסוכר, שנדחסים אל תוך הבטן בכמויות מסחריות ואי אפשר לעצור את עצמנו מלאכול אותן. אכן, קשה לחשוב אפילו על דבר אחד בריא בכל הקשור לסופגניות, ובכל זאת – הן מאכל שפשוט לא ניתן לעמוד בפניו. כמו מאכלי חגים פופולריים אחרים, גם הסופגניות נפוצות בקרב עמים אחרים, ואהובות בכל העולם, בצורות שונות. בארה"ב הן ידועות בגרסת הדונאטס שלהן, כמובן, ואין שוטר שלא אוכל כמה מהן ביום. באיטליה הן מוכרות בתור פריטלה, בפולין – פאקאזקי, ובדרום יפן – אנדאגי. בארץ, במשך שנים רבות, לא השתנו צורתן וטעמן המקורי של הסופגניות. הן היו פשוטות, חומות, מוגשות עם אבקה לבנה ועם ריבת תות שדה. אבל בהדרגה, כמו בדברים אחרים, משהו התחיל לזוז, וכבר עשור או שניים סופגניות הן כר פורה להמצאות קולינריות.

כל אחד והסופגניה שלו

אימפריה של סופגניות בוטיק

זה התחיל, כנראה, עם גיוון בטעמי הריבה. מה שבתחילה היה, כאמור, תות שדה ותו לא, הפך לאט לאט למילוי של שוקולד, קרם נוגט, יוגורט, ריבות אקזוטיות, דבש ואפילו ממרח פלפלים. אחרי שניסינו וראינו כי טוב, גם צורת הסופגניה החלה להשתנות, קטנה וגדלה, התארכה והפכה לצינור. במקביל, אופי ההכנה הלך בעקבות הטרנדים השולטים, ומי שחיפשה התחילה למצוא גם סופגניות אפויות (במקום מטוגנות), סופגניות טבעוניות, ואף סופגניות ללא גלוטן. בקיצור, המאכל הילדותי האהוב כל כך, הנצחי והבלתי אפנתי, צמח ונהיה לסמל סטטוס. רשתות החלו למכור סופגניות בהתאמה אישית ובמחירים מופקעים, והציבור רכש. אפשר היום להגיד בפה מלא, שהסופגניות המובילות בישראל הן סופגניות בוטיק. כלומר, סופגניות מיוחדות, יוצאות דופן, שמי שמצליחה לשים עליהן את ידיה הופכת להיות כוכבת החג. 

להפציץ עם סופגניות מקוריות

העניין הוא, שסופגניות הן בסופו של דבר עסק פשוט. אפילו כשמדובר בסופגניות של אופה-על, שניצח זה הרגע באיזו תכנית ריאליטי בישול, גם אז – אין מצב שלא תוכלו להכין את אותן סופגניות בדיוק, בעצמכן. בדרך כלל אין צורך בתהליך אפיה מדוקדק, ובחומרים שאפשר להשיג רק בייבוא אישי. סופגניה היא בסופו של דבר סופגניה. לכן משתלם מאוד ללמוד קצת את החומר לפני שחנוכה מגיע, להפשיל שרוולים, ולהפציץ עם סופגניות מקוריות, עבודת בית, שאין אב, אם, ילד, ילדה או גננת שלא יתפעלו מהם. וכמו עם מאכלי חג אחרים, כשנגמרת ההשראה מן הסביבה הקרובה, מקרובי המשפחה ומן החברים, כדאי לפנות לאינטרנט. כבר לא מעט זמן שאת המתכונים לסופגניות המובילות בישראל קל למצוא ברשת, במיוחד אם יודעים היכן לחפש. וכשעוסקים במתכונים למוצר מבוסס-בצק כל כך אהוב כמו סופגניות, מילות החיפוש הן הכי ברורות שיש: "מתכון לסופגניות של שמרית".

סופגניות חלומיות

מתכונים לסופגניות חלומיות

מה תוכלו למצוא בעמוד מתכוני הסופגניות של שמרית? מתכוני סופגניות קלאסיים, לצד מתכונים נועזים עד טירוף, מתכונים פשוטים לצד מתכונים שיוציאו את העיניים לכל מי שיזכה לצפות בסופגניות שלכן. יש שם סופגניות שוקולד במילוי קרם פירות יער, סופגניות אוריאו, סופגניות אצבע (סופגניות זעירות שאפשר לאחוז בין האצבעות ולבלוע, ממש כמו סושי זעיר) וסופגניות בציפויים. זהו היצע לא ייאמן ממש של סופגניות, מתכונים לסופגניות חלומיות כמו שרק מי שבאמת אוהבת סופגניות יכולה להמציא ולהעלות לאינטרנט. רציתם ספינג'? יש ספינג'. רציתם סופגניות שנועדו לטבילה בפונדו? יש ויש. ואם חשקה נפשכם בסרטונים שמציגים את התוצאה באופן שלא ניתן להישאר אדיש מולן, גם אותם יש, ובשפע. במלים אחרות – מדובר בסכנה אמיתית לכל מי שמתלבטת איזו סופגניה בדיוק להכין לחנוכה. ההמלצה הטובה ביותר, למי שלא יכולה לעמוד בפיתוי של סופגניה עסיסית, מצופה בקרם שוקולד לבן, היא פשוט להתרחק מן האתר הזה ולא להיכנס אליו בשום פנים ואופן. אם כן מצאת את עצמך משוטטת בפנים, למרות כל האזהרות, מומלץ לפחות לעשות זאת על קיבה מלאה בסופגניות, כך ששום דבר שם כבר לא ייראה אטרקטיבי מדיי. בכל זאת, אין אדם אחד בעולם, אישה או גבר, שמסוגלת לקרוא תיאור מלא, בצירוף סרט, של מתכון לסופגניה בציפוי גנאש שוקולד, מבלי לזנק אל המטבח ולהכין את הסופגניה המהממת הזו כבר באותו רגע. או לפחות להזמין אותה באופן מיידי מן המאפיה הקרובה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*